sobota, 29 września 2012

Czarnogrodzki, Grabowski, Nowak, Pagacz


Nazwiska te znajdują się obecnie w kręgu moich poszukiwań. Należą do moich prapra-dziadków. Moi pradziadkowie urodzili się w parafii Raczyn w obecnym województwie łódzkim. Józef Czarnogrodzki w Łagiewnikach, natomiast Antonina Pagacz w Kopydłowie.

Mam jedynie orientacyjną datę urodzin obojga, rok 1894. Zatem do łódzkiego AP trafiło zapytanie o koszty wykonania skanów odpowiednich spisów. Mam nadzieję, że w najbliższych dniach otrzymam odpowiedź i uda się coś dalej pociągnąć w tej kwestii.

Z drugiej strony zgłosiłam swoją kandydaturę do indeksacji parafii Raczyn we wspólnym dziele wielu genealogów jakim jest Geneteka (geneteka.genealodzy.pl). Kto może, digitalizuje akta w siedzibie archiwum, można je znaleźć na metryki.genbaza.pl. Tu jednak też czekam na odpowiedź, czy jest taka możliwość i znajdzie się chętny do sfotografowania ksiąg.

4 komentarze:

  1. Witam.
    Jeśli będzie Pani indeksować parafię Raczyn, to bardzo proszę o sprawdzenie, czy w latach ok. 1891-1893 nie znajduje się tam akt urodzenia Antoniny Stępień. Wiem, że nazwisko jest bardzo popularne, ale innych danych nie posiadam, oprócz daty zgonu - 26.05.1979r, USC Wieluń. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    Martyna

    OdpowiedzUsuń
  2. Na dzień dzisiejszy jest możliwość indeksowania, ale jedynie w języku rosyjskim, co po prostu mi się nie uda.
    Jeśli uda mi się do tego w jakiś sposób przygotować, wtedy...
    Ale to chyba nie będzie zbyt szybko.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za odpowiedź :)
    Martyna

    OdpowiedzUsuń
  4. Znalazłam akt urodzenia, o który pytałaś.
    Akt numer 17 z 1893 roku.
    Postaram się jutro zaindeksować rocznik ;)

    OdpowiedzUsuń