środa, 24 października 2012

Indeksacja parafii Raczyn

W ostatnim czasie postanowiłam rozwinąć nieco gałąź drzewa dotyczącą mojej Babci ze strony Mamy. Stąd zainteresowanie parafią Raczyn. Nawet zakupiłam w Archiwum Państwowym w Łodzi pierwszą listę osób urodzonych w parafii. Rok 1893. Jednak próba odszyfrowania całej listy, w celu jej opublikowania dla czytelników zakończyła się małym niepowodzeniem. Część nazwisk jest dla mnie tak trudna do odczytania, że wolę nie publikować domysłów.

W związku z powyższym postanowiłam się zgłosić do indeksacji parafii. Może będę miała szczęście i w aktach będą wpisane nazwiska polskie?

Zaczęłam też szukać materiałów przygotowujących mnie do tej indeksacji i tłumaczenia aktów. Jeśli tylko uda mi się jakoś to posegregować, to postaram się opublikować. Może komuś się jeszcze przyda. Trzeba będzie tylko zapukać do niektórych drzwi i spytać o możliwość zamieszczenia na swojej stronie opracowań, np. nazwisk czy zawodów w języku rosyjskim. Świetne rzeczy publikuje znany większości z Was Jerzy Cieśla. Jednak dla swoich potrzeb nieco zmieniam jego listy.

Zdjęcia ksiąg metrykalnych otrzymam dzięki uprzejmości Pani Elizy na początku lub pod koniec listopada. Jakiś czas później pewnie będą publikowane pierwsze wyniki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz