wtorek, 16 lipca 2013

Drzewo genealogiczne z pomocą programu webtrees

Postanowiłam zebrać zdobyte przez siebie informacje na temat naszych przodków w postaci bazy, jaką standardowo posługują się genealodzy na całym świecie. Do tej pory moja baza znajdowała się w pliku exel, przez co utrudnione miałam dodawanie drzewa do różnych stron genealogicznych, czy też podzielenie się zdobytą wiedzą z innymi genealogami.  

Dla celów stworzenia bazy w pliku GEDCOM służy mi program webtrees. Niestety nie mam tyle czasu, aby całą bazę za jednym zamachem przenieść na nowy format, a udaje mi się jednorazowo dodawać po 30 do 40 osób, i to bez plików źródłowych, cała operacja może mi zająć sporo czasu.

Czy w chwili obecnej program mnie urzeka? Niestety nie. Jego ważnym pozytywem jest obsługiwany format plików. Drugim jest bezpłatne udostępnianie oprogramowania. Interesującą cechą są również statystyki, których wcześniej nie robiłam i do tej pory tak na prawdę nie wiem, ile osób znalazło się już w moim drzewie, nie wspominając o średniej liczbie dzieci, czy dacie najwcześniejszego odnotowanego małżeństwa.

Co mi się nie podoba? Graficzna prezentacja drzewa genealogicznego. Sama przyjęłam inną formę na swoje potrzeby, choć tworzę je za pomocą języka html. Podobny obraz, lecz nie tak płaski jak mój, stosowany jest przez serwisy FamilySearch i MyHeritage. Zapewne kiedyś będę chciała dążyć do wyposażenia swojego komputera w podobne oprogramowanie.

Dla dociekliwych, wyniki prac na programie webtrees nie są dostępne w internecie. Plik na razie tworzę na własnym komputerze w lokalnym środowisku. Jednak część naszych przodków można zobaczyć w postaci drzewa genealogicznego w formie html. Może w przyszłości znajdę również czas na uruchomienie webtrees w sieci? Ale najpierw muszę poznać dokładniej możliwości tego oprogramowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz